Asia mihin minut perehdytettiin jo ensimmäisenä päivänä Cm Hiustalossa oli asiakkaan vastaanottaminen, puhelimeen vastaaminen ja varauksen ylöskirjaaminen, eikä se yllätä minua yhtään sillä sitä suurimmaksi osaksi kuitenkin teen. Ensimmäisen viikon jälkeen tämä lause "Cm Hiustalo, Riihimäki Jenni puhelimessa" pinttyi päähäni niin kovin että vastaan huomaamattani jopa omaan puhelimeeni välillä kyseisellä lauseella :D
Varauksen kirjaamisessa ei ollut minulle mitään muuta uutta kun, että varauskirja oli erilainen, nimittäin sähköinen varauskirjaohjelma joka paljastuikin ihan yksinkertaiseksi. Ylös otetaan varaajan nimi, puhelinnumero, hiusten pituus/paksuus, ajankohtatoivomus ja mikä työ tehdään, joissain tapauksissa asiakas haluaa kuulla suurpiirteisen hinta-arvion. Lopuksi kerrataan aika, päivä, työ, asiakkaan nimi, pa-ka:n nimi ja toivotetaan hyvät päivän jatkot. Liikkeeseen tullaan myös usein kysymään aikoja, eikä se sitten eroa paljoakaan puhelinajanvarauksesta, mutta on kuitenkin hiukan helpompi kun näkee itse millaisesta hiuksesta ja työstä on kyse.
Koska kyseinen liike jossa olen työssäoppimassa on poikkeuksellisen iso varsinkin tuotevalikoimansa puolesta niin olen päässyt harjoittelemaan tuotemyyntiä enemmän kuin mitään muuta ja sen kautta oppinut vähän ajan sisään lukemaan asiakasta ja tarjoamaan eri tuotesarjoja ja eri hintaluokan tuotteita. Usein huomaa että asiakas ei tiedä juurikaan mitä se oma hius ja hiuspohja tarvitsee, jolloin omasta vähäisestäkin kokemuksesta ja tiedoista on puristettava kaikki irti ja saada selvennettyä asiakkaalle miksi juuri tämä tuote on hyvä hänen hiuksilleen ja/tai hiuspohjalleen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti